Rezolvarea problemelor – Nivel Introductiv

Rezolvarea problemelor și luarea eficientă a deciziilor sunt abilități esențiale la locul de muncă în condițiile de continuă schimbare de astăzi. Ambele au nevoie de o abordare sistematică și creativă pentru a susține afacerile actuale.

Cursul va aborda procesul general de identificare a problemelor pentru a genera soluții potențiale și de aplicare a stilurilor de luare a deciziilor pentru a implementa și a evalua soluțiile cele mai potrivite.

Rezolvarea problemelor este actul de definire a unei probleme; determinarea cauzei problemei; identificarea, prioritizarea și selectarea alternativelor pentru o soluție și în final implementarea celor mai potrivite soluții.

Recomandat pentru

  • Personal tehnic din departamentele producție, calitate, inginerie, întreținere, management implicat în derularea, controlul sau conducerea proceselor
  • Profesioniști din Domenii Specifice (producție, comercial, servicii financiare, sănătate, IT, etc)
  • Se mai adresează și personalului din Logistică sau Suport clienți
  • Antreprenori și Consultanți
  • Angajați interesați de dezvoltarea profesională

Durata

1 zi

Numărul recomandat de participanți

5-10

Obiective

La sfârșitul trainingului  participanții vor putea să:

  • Dobândească o perspectivă asupra culturii privind rezolvarea problemelor în organizații și a diferenței dintre rezolvarea problemelor și îmbunătățirea proceselor.
  • Aplice în echipă metodologia și să poată selecta cele mai adecvate metode de rezolvare a problemelor.
  • Înțelegerea importanței creării de echipe pentru rezolvarea problemelor în îmbunătățirea proceselor.
  • Dobândirea de cunoștințe privind principalele metode şi instrumente capabile să ghideze acțiunile şi să îmbunătățească performanța organizaţiei, precum Ishikawa și 5 Why, Histograma, Pareto, etc

Structură

  • Introducere
  • Despre tehnici de rezolvare a problemelor
  • Pași în rezolvarea problemelor
    • Definirea Problemei
    • Cauzele de au generat problema
    • Acțiuni pentru remediere
    • Cum facem să nu se mai repete?
  • Aplicație practică
  • Rezumat. Discuții. Închiderea cursului

Beneficii pentru organizație

  • Dezvoltarea competențelor și a capacității angajaților de a rezolva probleme.
  • Cursul poate ajuta echipa să dezvolte abilități în identificarea și gestionarea problemelor, reducând impactul acestora asupra operațiunilor organizaționale.
  • Îmbunătățirea calității produselor/serviciilor.
  • Îmbunătățirea comunicării interne.
  • Reducerea costurilor de non-calitate.
  • Creșterea satisfacției clienților.
  • Încurajarea culturii de îmbunătățire continuă.
  • Demonstrarea angajamentului față de calitate.
  • Îmbunătățirea reputației organizației în fața clienților, partenerilor de afaceri și investitorilor.

Cursul se va încheia cu o examinare tip grilă și vor fi eliberate adeverințe de participare sau certificate de absolvire, după caz.

Pentru mai multe informații, ofertă personalizată sau întrebări, vă rugăm să ne contactați.