Rezolvarea problemelor și luarea eficientă a deciziilor sunt abilități esențiale la locul de muncă în condițiile de continuă schimbare de astăzi. Ambele au nevoie de o abordare sistematică și creativă pentru a susține afacerile actuale.
Cursul va aborda procesul general de identificare a problemelor pentru a genera soluții potențiale și de aplicare a stilurilor de luare a deciziilor pentru a implementa și a evalua soluțiile cele mai potrivite.
Rezolvarea problemelor este actul de definire a unei probleme; determinarea cauzei problemei; identificarea, prioritizarea și selectarea alternativelor pentru o soluție și în final implementarea celor mai potrivite soluții.
Recomandat pentru
- Personal tehnic din departamentele producție, calitate, inginerie, întreținere, management implicat în derularea, controlul sau conducerea proceselor
- Profesioniști din Domenii Specifice (producție, comercial, servicii financiare, sănătate, IT, etc)
- Se mai adresează și personalului din Logistică sau Suport clienți
- Antreprenori și Consultanți
- Angajați interesați de dezvoltarea profesională
Durata
1 zi
Numărul recomandat de participanți
5-10
Obiective
La sfârșitul trainingului participanții vor putea să:
- Dobândească o perspectivă asupra culturii privind rezolvarea problemelor în organizații și a diferenței dintre rezolvarea problemelor și îmbunătățirea proceselor.
- Aplice în echipă metodologia și să poată selecta cele mai adecvate metode de rezolvare a problemelor.
- Înțelegerea importanței creării de echipe pentru rezolvarea problemelor în îmbunătățirea proceselor.
- Dobândirea de cunoștințe privind principalele metode şi instrumente capabile să ghideze acțiunile şi să îmbunătățească performanța organizaţiei, precum Ishikawa și 5 Why, Histograma, Pareto, etc
Structură
- Introducere
- Despre tehnici de rezolvare a problemelor
- Pași în rezolvarea problemelor
- Definirea Problemei
- Cauzele de au generat problema
- Acțiuni pentru remediere
- Cum facem să nu se mai repete?
- Aplicație practică
- Rezumat. Discuții. Închiderea cursului
Beneficii pentru organizație
- Dezvoltarea competențelor și a capacității angajaților de a rezolva probleme.
- Cursul poate ajuta echipa să dezvolte abilități în identificarea și gestionarea problemelor, reducând impactul acestora asupra operațiunilor organizaționale.
- Îmbunătățirea calității produselor/serviciilor.
- Îmbunătățirea comunicării interne.
- Reducerea costurilor de non-calitate.
- Creșterea satisfacției clienților.
- Încurajarea culturii de îmbunătățire continuă.
- Demonstrarea angajamentului față de calitate.
- Îmbunătățirea reputației organizației în fața clienților, partenerilor de afaceri și investitorilor.
Cursul se va încheia cu o examinare tip grilă și vor fi eliberate adeverințe de participare sau certificate de absolvire, după caz.
Pentru mai multe informații, ofertă personalizată sau întrebări, vă rugăm să ne contactați.